יום שלישי, אוגוסט 29, 2006

 

ציוד תיקונים - פירוט

משאבה
המשאבה צריכה להיות מה שיותר קומפקטית. ועם אפשר שניתן יהיה לנפח בה את שני סוגי הפנימיות. ישנן סוגי משאבות שניתן לנפח בעזרת הרגל, הניפוח איתן יוצר יעיל ויותר נח. על חלק מן המשאבות ישנו מד לחץ, אנחנו לא מצאנו לו שימוש
אולר מפתחות לאופניים
מרוכזים בו רב המפתחות שאנחנו זקוקים להם לטיפול בסיסי לבעיות שאנו עלולים להיתקל בהם בשטח. לא תמיד נח לעבודה אבל יעל וקומפקטי. הוא כולל בדרך כלל: מבחר של מפתחות משושה, מבחר של מפתחות אלן, מברגים, מפתח שרשרית, מפתח סיחיים, בדגמים החדשים ישנם גם כפופת צמיגים לפנצ'רים. אנחנו מצאנו בו שימוש רב
מומלץ בכל מקרה להצטייד במספר מפתחות נוספים, מפתח שרשרת נפרד וכפות פנצ'רים מברזל
מפתח סיחים
זהו מפתח שניתן בעזרתו לחבר סיח חדש ולהוציא סיח שבור או למתוח ולכווץ את הסיחים הקיימים. איזון של הגלגל עפ"י רב לא נעשה בשטח היות שהציוד שברשותנו מוגבל ועדיף לא להתעסק עם זה. קורה עם זאת מידי פעם שסיח נשבר ואז המשך נסיעה אומנם אפשרית, אבל היא עלולה להסב נזק לגלגל ופוגעת בבלימה. על כן רצוי שיהיה איתנו בשטח ציוד להחלפת סיחים
כפפות גומי
הסיבה לכפפות הגומי היא פשוט כדי לא להתלכלך. זה נשמע מצחיק בטיול אמנם אבל כתמי השמן לפעמים נשארים כמה ימים, זה בעיקר לנוחות
שמן שרשרת
ישנם הרבה סוגים של שמן המיועדים לאופניים. לפי נסיוננו, אין מה להשקיע יותר מידי באיזה שמן איכותי, וגם לא נתקלנו בשמנים יקרים מידי. אנחנו השתמשמנו בסוג הפשוט ביותר ולא היו כל בעיות. ישנם חנויות שבהם נמכר שמן יותר צמיגי שהוא למעשה סוג של וקס, ניסינו להשתמש בו והוא נידף מהר יותר מן השרשרת והיה פחות יעיל. בקיצור, לא מומלץ. עדיף להצטייד באמצעי להזלפת השמן, מזרק פלסטיק קטן או כל אלתור אחר. יותר מחצי מהשמן נשפך תמיד על הרצפה. הכי מומלץ לדעתי זה להעביר כמות של חצי ליטר שמן לבקבוק פלסטיק חזק. כמות של חצי ליטר יכולה להספיק לזמן רב
לגבי השאלה הנפוצה מתי משמנים. אז ככה. אין תשובה חד משמעית. זה לא טוב לשמן כל יום כי יותר מידי שמן סופח אבק. עם זאת עדיף לא להגיע למצב שבו השרשרת חורקת או מופיעים עליה סימני חלודה. במידה ויודר גשם אין למה לשמן כיוון שהשמן יברח מהר מאוד. עדיף להמתין עד חלוף הסערה ורק אז, לנקות ולשמן ביסודיות. אם הנסיעה מתנהלת על דרכים סלולות ומזג האוויר טוב אין בעייה לא לשמן גם בשמך שבוע ויותר. חשוב לנקות קודם את השרשרת והמערכות עם מברשת שיניים וסמרטוט לפני השימון
?איפה משמנים
את כל השרשרת מלמעלה ומלמטה -
הצירים של מערכות ההילוכים. פשוט משחקים איתה, רואים איזה צירים נעים תוך כדי העברת הילוך ואותם -
משמנים
אחרי השימון עדיף לשחק מעט עם ההילוכים הלוך חזור תוך כדי נסיעה כדי לפזר את השמן במערכת
אין צורך לשמן את הקסטה או את הגלגל
חתיכת צמיג ודבק סנדלרים
במקרה של תקלה בצמיג, קרע או חור, או כל תקלה מסוג שהוא, אי אפשר יהיה להמשיך בדרך בגלל פנצ'רים. (כאמור, עפ"י רב הקרעים הראשונים בצמיג יופיעו בצידי הצמיג ואז הפנימים בולטת החוצה ונוגעת בבלם), לשם כך, במידה ויש חור, חוץ מהאפשרות להחליף צמיג יש גם אפשרות להוסיף פצ' לחסימת החור. כזה במידה ומדביקים אותו כמו שצריך, ניתן לנסוע כמה מאות ק"מ נוספים

תגובות קוראים הוסף רשומת תגובה



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?