יום שבת, אוגוסט 26, 2006

 

התארגנות - הקדמה

טיול אופניים הוא טיול מסוג שונה מהטיול של הליכה ברגל. וכך גם ההתארגנות אליו. הציוד שיש לקחת הוא קצת אחר, מיימדי הזמן וקצב ההתקדמות הם מעט שונים. הייחוד המשמעותי ביותר לדעתי בטיול אופניים הוא העצמאות המוחלטת שיש לנו בתור רוכבים. בכל רגע אפשר פשוט לקום וללכת, או לחילופין לשבת ולעצור. והאופניים כמו במעשה קסמים נושאות אותך למרחקים שיד הדמיון לא משערת.

בגדול, ישנם שני סוגים של טיול אופניים. טיולים קצרים וארוכים. בטיול קצר עפ"י רב הציוד שנישא יכנס בתיק אחד על הגב. האופניים הקלות מאפשרות חצייה של תנאי שטח יותר מאתגרים והאופניים האידאליות לטיול מסוג זה הם אופני הרים קלות ככל האפשר.

בטיולים ארוכים הסיפור הוא מעט שונה. אופי ההתארגנות, רמת העבירות. הטיול . הוא אולי יותר משהו כמו מסע טיול מסוג זה (touring) נקרא באנגלית טורינג
כשהתארגנו לטיול לראשונה, התקשנו למצוא חומר ואנפורמציה לגבי התארגנות לטיול אופניים בעברית. מצאנו שיש חומר רב באנגלית אבל הוא מיועד בדר"כ לאנשים שיש להם מושג בסיסי באופניים. אם אתם מבקשים לצאת לטיול אופניים ארוך, אולי סוג של מסע, אני מאמין שתוכלו להפיק תועלת מהרשימות הללו


רשימות ציוד והתארגנות
את הציוד לטיול אופניים ניתן לחלק לשלוש

האופניים
א. המערכות
.ב. המרכיבים הנלווים
ג. תוספות

ציוד ספייר וציוד תיקונים
ציוד אישי
בסעיפים הרלוונטים ציינתי גם
סוגי התקלות במערכות השונות שארו לנו ולמטיילים נוספים שפגשנו
וכן אירועים חריגים שקרו לנו או שמענו מרוכבים אחרים לארוך הדרך

מבחינת בחירת הציוד, מה נחוץ ומה לא, איפה שווה להשקיע יותר, איפה ניתן לחסוך בקנייה של האופניים והציוד הנלווה וכו', הנחת היסוד היא שהמשקל, בשונה מטיול שבו סוחבים את הציוד על הגב, אינו משמעותי בצורה שפוגעת בהנאה, וההבדל בתחושה אינו כה משמעותי אם לוקחים 5 ק"ג יותר או פחות. לפי נסיוננו מהטיול, גם לטווח הארוך ההבדל במשקל אינו מהווה פקטור משמעותי. לא זו בלבד אלא שיש צורך בציוד איכותי שיעניק מה שיותר נוחות במקומות שניתן.

הציוד צריך להיות חזק. חזק כדי להחזיק מעמד תחת עומס המשקל והזמן ועם זאת פשוט כדי לאפשר טיפול ותיקון בשטח או בחנויות מקומיות. חנויות אופניים מקצועיות פחות נפוצות לאורך הדרך אולם חנויות פשוטות ומוסכים עם חלקי חילוף בסיסיים נפוצים יחסית ועשויים להיות לעזר.

כמו כן על הציוד להיות מה שיותר פשוט, כמה שפחות דברים שיכולים להתקלקל. קורה לא פעם שנאלצים להחליף חלקים לאורך הדרך. חלקים מיוחדים וספציפים חשוב לקנות מהסוג הטוב ביותר, לשמור עליהם כמו שצריך ולהצטייד, במידת האפשר, בציוד ספייר כדי שלא להגיע למצב שמחליפים חלק חשוב שיש עליו עומס רב באיזה דגם פשוט, זה מתכון לכאבי ראש. עם זאת, תמיד תמיד, לכל דבר, יש פיתרון לפי מידת היצירתיות והרצון.
שמענו לדוגמא סיפור על בחור שרכב מעל 1000 ק"מ באפריקה עם מוט מעץ שהוא מצא וחיבר בעצמו כתחליף לחלק בשלדה שנשבר.

לטווח הארוך מתבררת די מהר החשיבות של ציוד ברמה הגבוהה ביותר. זה לא לעניין לקפוא כל לילה או או להסתבך עם הניתוק של התיק מהאופניים כל פעם מחדש. ציוד איכותי יכול להעניק את הנוחות, שלטווח הארוך יכול להיות כאב ראש לא קטן. עם זאת יש הרבה הוצאות מיותרות על ציוד שאנחנו מצאנו אותו לפחות נחוץ. ברשימות המצורפות ניסיתי להתייחס לרב
הדברים הרלוונטים ופה ושם להתייחס באופן ספציפי לציוד מיותר
בתחילת כל סעיף מצויין סוג הדגם ששימש אותנו בטיול

תגובות קוראים הוסף רשומת תגובה



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?