יום שני, אוגוסט 28, 2006

 

'אופניים - תוספות חלק ג


ביגוד, מחזירי אור ופסי אור ללילה
אנחנו הצטיידנו במדים של עובדי מע"צ וזה הכי טוב שיש, לא יקר ובולט ביותר. מלבד זה עדיף להדביק על האופניים במקומות שונים וכן על הקסדה פסים זוהרים. ישנם סוגים רבים של פסים זוהרים, יש להצטייד באיכותיים ביותר. עם זאת, לעיתים נבקש דווקא לא לבלוט בשטח ועל כן עדיף להדביק את הפסים במקומות שניתן יהיה לכסות. ישנם גם מחזירי אור המיועדים לאופניים. הם יעילים ומומלצים מאחור ומלפנים. ישנם מחזירי אור שמיועדים להיתפס על מגיני הבוץ, גם כן מומלץ בחום

פנס קדמי
באופן עקרוני תפקידו של הפנס בשונה מאוטו הוא לא להאיר את הדרך אלא לסמן אותנו, על כן פנס ראש רגיל יכול לתת את המענה כפנס קדמי. רצוי שבפנס תהיה אופציה של הבהוב, הוא בולט יותר באופן משמעותי בשטח. ישנם פנסים חזקים שמיועדים לאופניים, הם מתחברים לסבל והם מאירים את הדרך באופן יחסי. אין הכוונה לפנסי כידון רגילים אלא לפנסים חזקים באופן מיוחד שמיועדים לטיולי אופניים. המחירים של פנסים אלה גבוה והם מאוד נדירים. אנחנו ראינו רק זוג רוכבים אחד לאורך כל הדרך עם פנס כזה. חובה שהפנס יהיה אטים למים. ישנם גם מבחר רב של פנסים לסימון שנתפסים על הכידון. יש לבדוק כמה שעות הם דולקים עם מחזור בטריות, באופן עקרוני אין הבדל בינם לבין פנס ראש רגיל, לדעתי זוהי הוצאה מיותרת
פנס אחורי
הפנס האחורי כמובן בא לסימון בלבד. עפ"י רוב הוא יהיה אדום, ויהיו בו כמה פונקציות שונות של מהירות הבהוב ועוצמת תאורה. ישנם פנסים המתחברים לסבל האחורי ע"י מחבר נוסף. מומלץ בחום. קורה לא אחת שיוצא באמצע היום להזדקק לפנס - בכניסה למנהרה או בעת רכיבה בערפל. חשוב שיהיה נח להרכיבו להורידו.
שימו לב: יש להרכיב את הפנסים ומחזירי האור רק אחרי שהאופניים מועמסות עם התיקים כדי להבטיח שהתיקים אינם
מסתירים אותם
מגיני בוץ
אלו הקשתות ברזל שבאים בין הגלגל לסבלים. בעת רכיבה בגשם הם עשויים להיות לעזר רב. עם זאת, ניתן למצוא אותם בכל מקום. אפשר לשקול להצטייד בהם לעונת הגשמים בלבד. בחנויות האופניים נמכרים גם מגיני בוץ מפלסטיק, לפי נסיוננו הם פחות טובים ופחות חזקים. עדיף לקחת מגיני בוץ עם חיבור ישיר לשלדה, יש להם נטייה להרעיש אם הם לא מחוברים כמו צריך
גומיות
גומיות יכולות להיות לעיתים לעזר רב באריזת האופניים. טוב להצטייד במספר גומיות. הגומיות האידיאליות הן בעלות ווי המתכת
קסדה
לקסדות יש נטייה לעוף מהראש בדיוק ברגע שזקוקים להן. יצא לי לשמוע על כמה מקרים שבהם הקסדה עפה מהראש בגלל תאונה. לקסדות החדשות (קשה לי להאמין שיש כיום שונות מהן) יש מנגנון נוסף בפנים, מעין חישוק פלסטיק שמתהדק על הראש. יחד עם המנגנון הקסדה יושבת יחסית טוב על הראש. חשוב מאוד לדאוג שהקסדה תהיה נוחה ותואמת במידה. קסדה לא נוחה סביר שלא תישאר על הראש יותר מדי. לחלק מהקסדות יש תוספת של מין רשת פלסטיק מאחור שתומכת את הקסדה מהעורף. גם זה עשוי להועיל בשעת תאונה. לגבי החומר ממנו מורכבת הקסדה, אין לי מידע ספציפי לגבי סוגי החומרים, רוב הקסדות שיצא לי לראות עד היום היו עשויות סוג מסויים של קלקר עם כיסוי של פלסטיק, גם הדגמים היקרים ביותר. צריך אולי לבדוק יותר לעומק את חוזקן של החומרים ויעילות

תגובות קוראים הוסף רשומת תגובה



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?