יום ראשון, אוגוסט 27, 2006

 

ציוד נלווה - סבלים



סבלים
הסבלים כשמם כן הם. זה אותו דבר שהיה לנו כשהיינו קטנים, רק מסתבר שחוץ מלהרכיב עליהם חברים ניתן לחבר אליהם תיקים, וכשאתה רוכב זה כאילו שהם לא שם. לטיולים ארוכים נאלץ לחלק לעיתים את הציוד במספר תיקים, כדי לשאת אותם על האופניים נחבר אותם משני צידי האופניים. סבל אחד אחורי וסבל קדמי. המבנה והצרכים שלנו מהסבלים הללו הם שונים
סבלים אחוריים
יש סוגים רבים של סבלים. הם נבדלים זה מזה בעיקר לפי עובי הברזל המרכיב אותם. חשוב מאוד שהסבלים יהיו חזקים ועמידים, ויהיו מחוברים באופן יציב לאופניים. ראיתי רוכבי אופניים בדרך שיש להם סבלים מברזל, רובם הרכיבו אותם בעצמם. צריך לבדוק את האפשרות לעצב סבל באופן עצמאי באיזו מסגרייה. כיום רב הסבלים עשויים אלומניום. חשוב להקפיד שהסבל יהיה מממתכת מלאה ולא חלולה. המשקל הסטנדרטי שניתן להעמיס על סבל אלומיום אחורי הוא 30 ק"ג. עדיף שהחיבור של הסבל יהיה ישירות לשלדה ולא דרך מתווכים. כמו כן, רצוי להרחיק מה שיותר את הסבל מן הפדלים כדי שהתיקים לא יפגעו ברגלים בשעת רכיבה. ישנם סבלים מיוחדים לטורינג שמורכבים משני מפלסים בגבהים שונים, עוד לא ירדתי לסוף דעתם של האחראים על העיצוב. האידאל יהיה להנמיך את הסבל ולהנמיך את מרכז המסה מה שיותר. בהרכבת הסבל חשוב להשאיר מקום לרכיבה עם בלם פתוח, יוצא לעיתים ואנחנו נאלצים מכל מיני סיבות לפתוח את הבלם בשעת רכיבה.
סבלים קדמיים
ישנם כמה סוגים של סבלים קדמיים. ניתן לחלק אותם לשני סוגים. האחד, סבל שמגיע בודד עם חיבור ישיר
לשלדה, הסבל פשוט פורס מסגרת ברזל שעליה ניתן לתלות את התיקים. זה הסבל החזק ביותר. עד כה ראיתי סבלים מסוג זה מברזל בלבד היות שהם מיוצרים ומיועדים עבור טורינג. לא ידוע לי על סבל קדמי מאלומיניום. לדעתי אין בעייה לעצב סבל באופן עצמאי
הסוג השני של הסבלים הוא מירכב כפול. אחד לכל צד של האופניים והם פשוט חובקים את זרועות המזלג. במידה ומחברים סבל כזה חשוב לשים מקדם חיכוך על החלקים שחובקים את זרועות המזלגות ולחזקם היטב. עדיף להרכיב את הסבל מה שיותר נמוך על מנת להנמיך כאמור את מרכז המסה של האופניים. ככלל, אין להעמיס על הסבלים הקדמיים מעל 10 ק"ג ועדיף שמשקל המטען של קדמת האופניים לא יעלה על 15 ק"ג. הכל תלוי כמובן במשקל הרוכב, רוכב אחד אמר לנו שהמשקל המקסימלי שיכול רוכב לשאת הוא חצי ממשקלו, ושהיחס בין קדמת האופניים לאחוריהם צריך להיות שליש ושני שליש. זה נשמע לי כמו איזה כלל של מש"קיות הוראה אבל בגדול זה נכון.
אלתור נוסף שנמצא כאפשרי הוא לחבר סבל אחורי באותו אופן מקדימה. במקרה זה צריך לשאוף שיהיו כמה שיותר חיבורים ישירים בין הסבל לשלדה. ופשוט לשחק עם זה
שימו לב: לא כל תיק מתאים לכל סבל, עדיף להביא את התיקים ולוודא שסוג הסבל מאפשר הרכבה של התיקים שברשותכם

תגובות קוראים הוסף רשומת תגובה



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?