יום ראשון, אוגוסט 27, 2006

 

אופניים - כידון


HENLEBARS - כידון

ישנם סוגים רבים של כידונים. הסוג הפשוט ביותר הוא פשוט מוט אופקי. זה יחסית פחות נח לאורך זמן כי זה מאפשר פחות משחק עם פוזיציות רכיבה. אמנם ניתן להוסיף לסוג זה קרניים (ישנה הרחבה בתוספות). הסוג הנפוץ לרכיבה מתמשכת הוא כידון טורינג. באופן עקוני זה כידון שעולה כלפי מעלה והוא מזכיר כידון של אופני חדר כושר בצורת שמונה. לכידון מסוג זה יש בעייה מרכזית אחת והיא שכאשר הידים המצאות על חלקו העליון של הכידון, אין לך שום יד על הבלם וזה מגדיל אז טווח הבלימה. מלבדו, יצא לנו לראות רוכבים שמטיילים עם כדיון מרוצים. הבעייה איתו היא שאין ממש תנוחת ישיבה זקופה וזה עלול להציק בשלב מסויים
STEM - מוט כידון
מוט הכידון הוא חלק חשוב מאוד ומופעל עליו לחץ גדול מאוד. באופני הרים זה בא כחלק נפרד בפני עצמו, במידה וזה מה שיש, חשוב לקנות את המוט החזק ביותר. כמובן אם יש מברזל - עדיף. אני עוד לא נקלתי במוט מברזל. בשלדות ברזל יצא לי לראות שהמזלג פשוט מרותח לכידון ובא כחלק אחד שפשוט מתלבש אל תוך המזלג. חשוב שהמיסב שנמצא בתוך המוט המרכזי של המזלג יהיה מסוג איכותי, כל ההיגיוי של האופניים מושפע מהאיכות של המיסב הזה. אפשר לפתוח את המזלג ולראות את סוג המיסב ולהתרשם. אין לי מידע לגבי סוגים ואיכות של המיסבים הללו

תגובות קוראים
בקשר לסטמים, אתה מכיר רק חצי סיפור כנראה.

יש שני סוגי סטמים -- threadless שאליו אתה מתייחס, והוא המודרני יותר. כיוון שהתחילו להשתמש בהם רק אחרי שהתחילו להשתמש באלומיניום ליצור אופניים, רק בודדים יצרו כאלו מפלדה (אם כי ראיתי באתר של ריבנדייל סטם threadless פלדה מתוצרת Nitto).
כל סטם איכותי יחזיק המון משקל, אבל אם אתה פרנואיד, אפשר להשתמש בסטם דהונהיל מסיבי. החסרון שלהם הוא שהם קצרים יותר, וצריך לפצות על כך במידת אופניים גדולה יותר, וההיגוי איתם עצבני יותר.

הסוג השני של סטם הוא ישן יותר, ונקרא threaded או לפעמים Quill). הוא מתברג לתוך הצינור של הסטירר. יש לו יתרון בכך שבד"כ קל יותר לשנות את גובה הכידון בעזרתו.

שלדון בראון מדגים:
http://www.sheldonbrown.com/gloss_ha-i.html#headset

אגב, כידון כביש (drop) לא מחייב רכיבה כפופה. אפשר להתקין אותו בגובה האוכף, ולהנות מרכיבה נוחה, עם 4 אפשרויות אחיזה שונות מבחינת נוחות, ופרופיל אוירודינמי (זקוף לגמרי בחלק השטוח, תנוחה טבעית בצדדים, על השיפטרים, ובתוך הדרופים).
 
הוסף רשומת תגובה



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?