יום ראשון, אוגוסט 27, 2006

 

אופניים - בלמים

איכות הבלימה תושפע משלושה מרכיבים

סוג הבלם ומידת השחיקה של -
מתיחה נכונה של כבל הבלם -

סוג הצמיגים ומידת שחיקתם. ישנו פירוט ספציפי לגבי הצמיגים -

brakes - בלמים

(לא מצויין שם של דגם) SHOMANO בלמים פשוטים של

הבלמים היום מתחלקים למעצור דיסק - דיסק מתכת שמחובר לגלגל שהבלם לוחץ למעשה עליה, בדומה לבלמים של אופנועים וחלק ורב המכוניות. מלבדם ישנם מעצורי זרועות שנצמדות באופן ישיר אל הגלגל
באופן עקרוני מעצור דיסק נחשב חדיש יותר ועמיד יותר בתנאי מזג אוויר שונים. עם זאת, מנסיוננו ומנסיונם של רוכבים נוספים אין בו צורך ממשי. החיסרון הגדול ביותר שלו הוא חלקי החילוף שלא ניתן למצוא בחנויות אופניים פשוטות והטיפול בו לבד מורכב בהרבה מבלמים של רפידות וכן מרכיביו כבדים ויקרים יותר. אין אפשרות להחליף בין המנגננוים בשטח היות שסוגי החישוקים שלהם שונים. החלפה של המנגנון תחייב החלפה של החישוק ועל פי רב גם של השלדה כולה. בשלדות שמיועד אליהם למעצור דיסק אין חיבור לזרועות הבלם

הסוג הנפוץ ביותר של בלמים הוא עם הבורג הקטן שעוזר בכוונון (כמעט לא קיימים היום בשוק דגמיים נוספים) ישנם שני סוגים של דגמים נוספים. אחד עם אפשרות להחליף את הרפידות בלבד (עם מין פין פציל כזה) ועוד אחד שבשביל להחליפו צריך להחליף את כל כל הרפידה כולל מוט הברזל שאליה היא מחוברת. לנו היה בלם מהסוג עם הפין פציל ואז כשניסינו להחליף את הרפידה שברנו אותה, אופס. בקיצור, הסוג המומלץ ביותר הוא מערכת הילוכים מה שיותר פשוטה
במידה ומקפידים להחליף את הרפידות ולכוון את הבלמים כמו שצריך, הבלמים יבלמו יפה יפה. באופן עקרוני, בימים של גשם או ברכיבה בבוץ, הבלמים יעבדו מעט פחות טוב, אך עדיין, אם מקפידים על ריענון וניקוי המערכת לא אמורה להיות כל בעייה

תקולות אופניות
התקלות האופייניות ביותר לבלמים הם
א. נגיעה קבועה של הרפידה בחישוק או בצמיג
במידה והיא נוגעת בחישוק היא מקשה על הרכיבה ותביא לשחיקה מהירה יותר של הרפידות, וכן לקיצור חייו של החישוק. במידה והרפידה נוגעת בצמיג באופן ישיר היא עשויה לפגוע בצמיג די מהר
התקלה תאופיין עפ"י רב ברעש שיגיע מכיוון הבלמים

לפתרון התקלה יש כמה אפשרויות
הרפייה או הידוק של המנופים של זרוע הבלם (2 מוטות המתכת הדקים שתופסים את הבלם ומאזנים אותו). אפשרות נוספת היא לפתוח את הבורג של הרפידה ולכוון אותה מחדש. אפשרות נוספת היא לפתוח את החיבור של הכבל לבלם ולהרפות או למתוח אותו מעט ולכוון מחדש את הזרועות והמנופים
גם זוהי יחסית תקלה נפוצה, על פי רב היא אינה נגרמת מנסיעה ממושכת אלא ממכה שהמערכת חוטפת

ב. מצב שבו זרועות הבלם רחוקות מיד זו מזו.
האפיון לתקלה זו יהיה עפ"י רב פשוט חוסר תגובה או תגובה חלקית של האופניים
ללחיצה על הבלם
התיקון יהיה עפ"י רב או ע"י פתיחת הכבל בזרוע הבלם, ומתיחתו. אפשרות נוספת היא למתוח או להרפות את הכבל מצידו השני, כלומר את הצד שנכנס אל ידית הבלם. עדיף לפנות לחנות אופניים כדי להבין איך עושים זאת, זה אמנם מאוד פשוט אך מעט מסובך להסבר במילים. התקלה קורת עפ"י רב לאחר רכיבה ממשוכת. כבל הבלם הוא כבל גמיש. לטווח הארוך הוא נמתח ומתארך. זוהי תקלה נפוצה ביותר


תגובות קוראים הוסף רשומת תגובה



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?